فدائیان ولایت

بزرگترین جرم من این است که حرفهایم را زود تر از زمان می زنم . شهید دکترعبدالحمید دیالمه

فدائیان ولایت

بزرگترین جرم من این است که حرفهایم را زود تر از زمان می زنم . شهید دکترعبدالحمید دیالمه

فدائیان ولایت

پیمان نیساری

ولایت مطلقه فقیه (1)

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۰ ب.ظ



                                                       

نهضت اسلام در آغاز گرفتار یهود شد وتبلیغات ضد اسلامی ودسایس فکری را نخست آنها شروع کردند وبه طوری که ملاحظه می کنید دامنه آن تا بحال کشیده شده است . بعداز آنها نوبت به طوایفی رسید که به یک معنی شیطانتر از یهوداند .اینها به صورت استعمارگر از سیصد سال پیش یا بیشتر به کشورهای اسلامی راه پیدا کردند وبرای رسیدن به مطامع استعماری خود لازم دیدند که زمینه هایی فراهم سازند تا اسلام رانابود کنند قصدشان این نبود که مردم را از اسلام دور کنند تا نصرانیت نضجی بگیرد چون اینها نه نصرانیت اعتقاد داشتند ونه به اسلام  لکن در طول این مدت ودر اثنای جنگهای صلیبی  احساس کردند آنچه سدی در مقابل منافع مادی آنهاست ومنافع مادی وقدرت سیاسی انها رابه خطر می اندازد اسلام واحکام اسلام است وایمانی که مردم به ان دارند . پس به وسایل مختلف بر ضداسلام تبلیغ ودسیسه کردند .

مثلا" تبلیغ کردند که اسلام دین جامعی نیست  دین زندگی نیست برای جامعه نظامات وقوانین ندارد  طرز حکومت وقوانین حکومتی نیاورده است .اسلام فقط احکام حیظ ونفاس است .اخلاقیاتی دارد اما راجع به زندگی واداره جامعه چیزی ندارد . تبلیغات سوء آنها متاسفانه موثر واقع شده است .الآن گذشته از عامه مردم  طبقه تحصیلکرده چه دانشگاهی وچه بسیاری از محصلین روحانی اسلام را درست نفهمیده اند واز آن تصور خطایی دارند همانطور که مردم افراد غریب رانمی شناسند اسلام راهم نمی شناسند .

برای آنکه کمی معلوم شود فرق میان اسلام وآنچه به عنوان اسلام معرفی می شود تاچه حداست نسبت اجتماعیات قران با آیات عبادی آن  از نسبت یک به صد هم بیشتر است .

شما آقایان که نسل جوان هستید وان شا الله برای آینده اسلام مفید خواهید بود  به هر صورت که مفید تر تشخیص می دهید  کتبا"شفاها"مردم راآگاه کنید که اسلام از ابتدای نهضت خود چه گرفتاریهایی داشته و هم اکنون چه دشمنان ومصایبی دارد نگذاارید حقیقت وماهیت اسلام مخفی بماند و تصور شود که اسلام مانند مسیحیت اسمی-ونه حقیقی –چند دستور در رابطه بین حق و خلق است ومسجد فرقی با کلیسا ندارد .کتابهای قطوری که از دیر زمان در زمینه های مختلف حقوقی تدوین شده از احکام قضا ومعاملات وحدود وقصاص گرفته تا روابط بین ملتها ومقررات صلح وجنگ وحقوق بین الملل را عمومی وخصوصی  شمه ای از احکام ونظامات اسلام است هیچ موضوع حیاتی نیست که اسلام که اسلام تکلیفی برای آن مقرر نداشته وحکمی در باره آن نداده باشد .دستهای اجانب برای اینکه مسلمین وروشنفکران مسلما ن را که نسل جوان ما باشند از اسلام منحرف کنند وسوسه کردهاند که اسلام چیزی ندارد اسلام پاره ای احکام حیض ونفاس است  آخوندهاباید حیض ونفاس بخوانند .....

...........................................................................................................................................................................

پاسخ به یک سوال : چگونه با وجود غیر معصوم بودن ولی فقیه  ولایت مطلقه او توجیه می شود ؟ علت مطلقه بودن ولایت فقیه باز بودن دست آن جهت حل مشکلات ورتق وفتق امور است وهرگز به معنای عصمت وعدم خطای او نیست  بلکه رهبر بر مبنای تقوا وعدم پیروی از هوای نفس وبابکار گیری دانش وعلم وشرایط زمان وتوکل به خدا وتوسل به ائمه کاری که بر مصلحت اسلام باشد را اتخاذ می کند(به همین دلیل است که از شرایط ولی فقیه- عادل –با تقوا وبی هوس بودن وآگاه بودن او به شرایط زمان است   )  ومی توان گفت که رهبر اسلامی در واقع یک دید وسیع ترواشرافی کامل تر نسبت به حوادث دارد وچه بسا تصمیمی رابر اساس این اصول یاد شده اتخاذ کند وبرای عامه مردم مبهم باشد ولی مصلحت اسلام مد نظرگرفته شده باشد ونیز در صورت وجود هر گونه ابهام وبه ظاهر مغایرت تصمیم اتخاذی با اصول وظیفه خبرگان  رهبری است که از رهبر اسلامی دلیل این تصمیم را جویا شوند ورهبر نیز بادلیل وبرهان آنان رامتقاعد کند  .  

 


  • پیمان نیساری

نظرات  (۳)

  • ابوالحسن حسنی
  • سلام.

    مطلب خوبی بود. درباره ی مطلقه بودن ولایت توضیح دیگری هم داشتم. این اطلاق مربوط به حوزه ی تصمیم و عمل است. اگر ولایت فقیه مطلقه نباشد، به این معنا است که او حق تصمیم گیری در برخی امور سیاسی اجتماعی را ندارد و در این صورت او نمی تواند حاکمیت داشته باشد. زیرا حاکمیت سیاسی با چنین قیودی سازگار نمی تواند باشد.

  • سجاد مؤذنی
  • منم در سفره دارم هفت سین را ، ولی تواَم شده با داغ زهرا
    بود سین نخستین سیلی کین ، به روی مادرم با دست سنگی
    ببین بر سفره سین دومم را ، که سویی نیست در چشمان زهرا
    بگویم سین سوم تا بسوزی ، که مادر سوخت بین کینه توزی
    ازین ماتم دل حیدر غمین است ، که سین چارمم سقط جنین است
    به روی سفره سین پنجم این است ، سر سجاده اش زینب حزین است
    شده سفره پر از اشک شبانه ، ششم سین،مانده سوت و کور خانه
    چه گویم ای عزییز ازسین آخر ، بود آن، سینه ی مجروح مادر
    سلام من چند تا سوال در مورد ولایت فقیه دارم:
    1.ولایت مطلقه ی فقیه به چه معناست و آیا با مطلقه بودن استبداد حاکم نمی شود؟
    2.ولایت مطلقه موجب فراقانون بودن شخص می شود،یعنی می تواند قانون را تغییر دهد در حالی که در قانون اساسی اومده ولی فقیه مانند همه در برابر قاونون مساوی است،در حالی که همه ی مردم نمی تونند قانون را تغییر دهند اما ولی فقیه می تونه این تناقض نیست؟
    3.ولایت مطلقه موجب  جمع شدن قدرت مطلقه در یک نفر می شه و قدرت مثل آبه اگر یک جا جمع بشه فاسد میشه و فاسد میکنه!

    لطفا طی یک پست به سوالاتم جواب بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی